منتدى شباب تجارة انجليزى بني سويف
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا
ادارة المنتدي

الرئيسيةالبوابةاليوميةالتسجيلدخول

شاطر | 

لو عندك مشكلة عاطفيه اتفضل عندنا

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ريحان

مُساهمةموضوع: لو عندك مشكلة عاطفيه اتفضل عندنا   الأحد مايو 09, 2010 3:40 pm

اولا اهلا بيكم جميعا فى موضوعى المتوااضع

بما انى مشرفة قسم الحب والرومانسية الى هما احلى حاجه فى الدنيا قررت انى افتح باب القسم لكل المشتركين بالمنتدى من خلال موضوعى والحكايه كلها باختصار شديد هى ان كل واحد عنده مشكله عاطفيه او استفسار فى الحب او حاجه محيراه مع شريك حياته ممكن يعرضها فى الموضوع دا واحنا نحاول نحلها سوا وكلنا نتشارك فيها علان نقدر نفيد بعض وكلنا نوصل للسعادة ان شاء الله وربنا يوفقنا جميعا
ملحوظه: انا هقبل كل المشكلات حتى لو كانت مشاكل عامه ومش للعضو نفسه وحتى لو كان استفسار عابر برضو هرد عليه من وجهه نظرى واى عضو يرى فى نفسه الحكمه والخبرة لوجود حل عنده لاى مشكله معروضه انا هقبل كل المشاركات والاراء والحلول ومن حقه يشارك لان المنتدى للجميع دون تفرقه بس ارجو المشاركات تكون فى صميم الموضوع
انا بأكد لكل الاعضاء هيكون فيه سرية تامه اذا تم عرض المشكلة عليا شخصيا فى هيئه رساله مثلا او حد طلب ايميلى انا موجوده فى المساعده
بشكركم جميعا وارجو المشاركة بالمشاكل التى تواجهكم حتى ولو كانت بسيطة
MADO™

مُساهمةموضوع: رد: لو عندك مشكلة عاطفيه اتفضل عندنا   الإثنين مايو 10, 2010 9:46 am

احب اشكرك عالتوبيك ده لانه هيفيد ناس كتير ده اولا
اما ثانيا فيه مشكلة بتواجه كل الشباب انه شاب مثلا اعجب بواحدة وحاسس انها
بتبادله نفس الشعور وعايز يصارحها لكن ماعندهوش الجرأة يقولها وهل ده
هيبقى صح انه يصارحها ولا غلط؟؟؟
http://www.mazikawy.eb2a.com
ريحان

مُساهمةموضوع: رد: لو عندك مشكلة عاطفيه اتفضل عندنا   الثلاثاء مايو 11, 2010 6:41 am

اولا ميرسى لزوقك ويارب الموضوع يفيدكم فعلا
ثانيا لو فيه شاب معجب ببنوتة وزى ما بتقول هى بتبادله نفس المشاعر وحاسس انها متقبلاه يبقى اتحلت فعلا وسهل اوى يكلمها براحه ويفاتحها فى الموضوع ومعلش يعنى موضوع الاحراج يحاول ينساه شوية بس يختصر فى الكلام علشان يفهمها الموضوع بصورة واضحه وبراحه و يحاول يقول الكلام المهم الى عايز يوصلهولها بطريقه مفهومه واكيد هى مدام حاسه بيه هتتقبل منه الكلام
بس ارجع واقولك حاجه مهمة جدا ان كل شخصيه وليها مدخل للكلام يعنى لو بنت خجولة لازم تختار وقت معين واسلوب محترم اوى ميحرجهاش ولا يخليها مكسوفه والموضوع ميطولش علشان متتكسف اكتر وتزهق وتمشى ولو بنت شخصيتها عمليه لازم تكلمها باسلوب عقلانى شوية كانك بتشرحلها خطه الالفيه التالته بس باسلوب الى حد ما رومانسى وهكذا مدام قدرت تحدد ملامح شخصيتها يبقى هتعرف تتعامل ازاى والاهم انك تفهم الاول طريقه تفكيرها ودماغها علشان على اساس كل المعلومات دى هتقدر تتصرف صح
ثالثا انا شايفه انه لما تكون جواك مشاعر معينه تجاه حد واتاكدت خلاص من مشاعرك ومن هدفك لازم تروح تفهمه حقيقه مشاعرك لان الحب الصامت دا فى رايى مش حب و بيتقلب لاشياء اخرى بسبب سكوتنا من البدايه وبيكون اكبر غلط فى حق نفسنا ومش هنخسر كتير لو اتعلمنا من اخطائنا على الاقل هنبقى جربنا وفهمنا واتعلمنا ازاى نحترم مشاعر الطرف الاخر بكل هدوء وحب واحترام
رابعا لازم تقول مشاعرك لان الحب اشتراك وتفاهم بين طرفين مش استنزاف لمشاعر طرف واحد بس وكمان ربنا خلقنا بشر عندنا مشاعر علشان نخرجها وتفرحنا فى حياتنا ونستمتع بيها ونحس بقيمتها جوانا ونحافظ عليها ونكبرها
الاحساس بيطغى على الاشياء المحيطه يعنى اذا قدرنا نوصل احساسنا للى حوالينا نبقى كدا وصلنا فعلا والطرف التانى هو الى قدامه يختار يكمل او يشوف ان الموضوع مش مناسب ليه وف كل الاحوال لازم نكون مرتاحين ومتصارحين مع نفسنا علشان منفهمش غلط او نتعقد او نحس ان الخير والامان خلصوا والكلام دا وبجد كل واحد مش بياخد اكتر من نصيبه
ريحان

مُساهمةموضوع: رد: لو عندك مشكلة عاطفيه اتفضل عندنا   الثلاثاء مايو 11, 2010 6:53 am

يارب اكون قدرت افيدك
تقبل تحياتى
MADO™

مُساهمةموضوع: رد: لو عندك مشكلة عاطفيه اتفضل عندنا   الثلاثاء مايو 11, 2010 11:46 am

ميرسى على ردك
shoshy

مُساهمةموضوع: رد: لو عندك مشكلة عاطفيه اتفضل عندنا   الثلاثاء يوليو 20, 2010 11:29 pm

ميرسى بجد ع التوبيك
المشكلة ان دلوقت محدش بقا يصدق الولاد بصراحة ملهومش امان
دلوقتى ممكن الولد يمشى مع واحدة ويوهمها انو بيموت فيها يجى مع اصحابو
يلعن فى ........
او ممكن يكلم كذا واحدة عشان مفكر نفسو انو مقطع السمكة ودلها
من الاخر مفيش حاجة اسمها حب خصوصا عند الولاد مش هقول كلهم عشان محدش يزعل بس الى بيحب بجد نادرين جدا
MADO™

مُساهمةموضوع: رد: لو عندك مشكلة عاطفيه اتفضل عندنا   الأربعاء يوليو 21, 2010 1:33 am

shoshy كتب:
ميرسى بجد ع التوبيك
المشكلة ان دلوقت محدش بقا يصدق الولاد بصراحة ملهومش امان
دلوقتى ممكن الولد يمشى مع واحدة ويوهمها انو بيموت فيها يجى مع اصحابو
يلعن فى ........
او ممكن يكلم كذا واحدة عشان مفكر نفسو انو مقطع السمكة ودلها
من الاخر مفيش حاجة اسمها حب خصوصا عند الولاد مش هقول كلهم عشان محدش يزعل بس الى بيحب بجد نادرين جدا

بصراحة معاكى حق فى كلامك ده
انا مش هدافع عن الولاد لان ده فعلا اللى بيحصل

لو عندك مشكلة عاطفيه اتفضل عندنا
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1